Hola! Som la Mila i la Xènia i fem 3r. Us recomanem EL LLIBRE QUE SE SENTIA SOL. Ens ha agradat perquè la història és molt bonica.
Us n'escriurem una part:
Cada matí, quan anava a l'escola, l'Alícia posava amb molt de compte el llibre a la cartera. Un dia, fins i tot va tenir l'oportunitat d'ensenyar-lo i parlar-ne a classe.
És de la biblioteca. És un llibre molt vell sobre una nena i la seva vida sota un bolet, va explicar l'Alícia, ogullosa.
El llibre mai no s'habia sentit tan estimat.
L'hora de llegir és el bloc de la nostra biblioteca. És una eina que ha de servir perquè nens i nenes de l'escola, mestres i la resta de la comunitat educativa hi participi valorant, aconsellant, presentant... llibres. També fent suggeriments sobre qualsevol tema relacionat amb aquest món. Endavant!
Llegim per passar-ho bé, per gaudir d'una història, per evasió pesonal, per plaer. Llegim per aprendre i guanyar cultura, per informar-nos, per tenir una finestra oberta als coneixements. Llegim per guanyar un element de comunicació, per compartir experiències i acostar-nos als altres Llegim per ser ciutadans del món. (Lola Casas i Jesús González. Llegim?)
dimarts, 26 de febrer del 2019
dilluns, 25 de febrer del 2019
PER ALS MÉS GRANS
El meu vaixell
El meu vaixell és un nou llibre de Roberto Innocenti i no cal dir gaire res més per recomanar una nova oportunitat de gaudir la precisa i preciosa il·lustració i composició a què ens té acostumats, amb llibres com Rosa Blanca o La Caputxeta vermella, i amb una obra de conjunt que ja li va meréixer el premi Andersen 2008. De fet es tracta d’un llibre a mig camí entre la ficció i els coneixements, ja que, d’una banda sentim la veu del capità explicant la vida que ha compartit amb el seu vaixell, ara que ja s’enfonsa; mentre que, de l’altra, ens trobem davant d’un llibre clàssic d’atles i vaixells, d’aquells que conviden a resseguir els viatges al mapa del final, a interessar-se per les parts del vaixell i el vocabulari nàutic inclòs, així com, en aquest cas, de descobrir les al·lusions als 50 anys d’esdeveniments històrics que s’escampen per les seves pàgines, un procediment que Innocenti ja va utilitzar a la seva obra La casa i que fa present, per exemple, un rètol de “No pasarán” i la bandera republicana espanyola per situar-se al port de València durant la guerra civil. Un llibre que agradarà a lectors i a no lectors, a les noies i als nois; tot un avantatge.
Gretel
dimarts, 19 de febrer del 2019
UN ALTRE ÀLBUM QUE ENS HA AGRADAT MOLT: DOLENT
Un àlbum de l'editorial Takatuka.
Autor del text: Lorenz Pauli
Il·lustradora: Kathrin Schärer
Traductora: Anna Soler Horta
Cal llegir-lo.
Cal observar les magnífiques il·lustracions.
No ens el podem perdre!!!
UN CLÀSSIC QUE HAURIA DE ESTAR A TOTES LES CASES I A TOTES LES BIBLIOTEQUES! MOLT RECOMANAT!!!
LA TALPETA QUE VOLIA SABER QUI LI HAVIA FET ALLÒ AL CAP
Autor del text: Werner Holzwarth
Il·lustrador: Wolf Elbruch
Traductor: Maria Viu Rodríguez
Editorial Kalandraka
Aquest extraordinari àlbum explica les peripècies d'una talpeta per esbrinar qui li havia fet allò al cap. Allò al cap era una caca.
Autor del text: Werner Holzwarth
Il·lustrador: Wolf Elbruch
Traductor: Maria Viu Rodríguez
Editorial Kalandraka
Aquest extraordinari àlbum explica les peripècies d'una talpeta per esbrinar qui li havia fet allò al cap. Allò al cap era una caca.
ELS FANTÀSTICS LLIBRES VOLADORS
Hola. Sóc la Mireia i aquest llibre m'agrada molt perquè en Morris, el protagonista, és un senyor que li agraden moltíssim els llibres, però un dia hi ha haver una tormenta molt forta que s'ho va endur tot. llibres, cases...En Morris va trobar una noia voladora que portava molts llibres i en va deixar caure un i en Morris el ca collir. Finalment en Morris va trobar una biblioteca i s'hi va dedicar tota la vida.
Les il·lustracions són molt maques.


Mireia de 3r
Les il·lustracions són molt maques.


Mireia de 3r
dimecres, 16 de gener del 2019
SADAKO
Acabo de leer "Sadako y las mil grullas de papel" y me ha encantado.
El libro va de una niña que se llamaba Sadako que vivia en Hiroshima donde, ahora hace 60 años, estalló la bomba atómica, cuando Sadako tenía 2 años. Ahora Sadako tendria 12 años . Ella era una niña muy alegre y con muchas energías. Pero ella no sabía que tenia leucemia por culpa de la radioactividad de la bomba . Le gustava mucho correr pero cuando corría se mareava y ella no le quiso decir nada a sus padres porque pensava que era normal.Un dia Sadako iba a correr una carrera para poder entrar en el equipo del colegio. Iba super preparada sin pensar que iba a tener mareos. Corrió con todas sus fuerzas y mientras corrió se desmayó. Cuando despertó estaba en el hospital de la Cruz Roja, y estaba rodeada de médicos. Cuando los doctores le dieron la noticia, se echó a llorar. Sadako se tuvo que quedar en el hospital durante un tiempo. Su amiga iba a verla todos los días. Un día su amiga le dijo:
- Si hacemos 1000 grullas de papel, se cumplirá tu deseo y te curarás .
Entre Sadako y su amiga no llegaron a 1000 grullas y murió. Entre la familia y la familia acabaron de hacer las mil grullas de papel. La gente del pueblo quiso hacer la estatua de Sadako y cada año el día de la paz se hacen 1000 grullas del papel y se acuerdan de Sadako.
Anna Pajares Robledillo 5è B
El libro va de una niña que se llamaba Sadako que vivia en Hiroshima donde, ahora hace 60 años, estalló la bomba atómica, cuando Sadako tenía 2 años. Ahora Sadako tendria 12 años . Ella era una niña muy alegre y con muchas energías. Pero ella no sabía que tenia leucemia por culpa de la radioactividad de la bomba . Le gustava mucho correr pero cuando corría se mareava y ella no le quiso decir nada a sus padres porque pensava que era normal.Un dia Sadako iba a correr una carrera para poder entrar en el equipo del colegio. Iba super preparada sin pensar que iba a tener mareos. Corrió con todas sus fuerzas y mientras corrió se desmayó. Cuando despertó estaba en el hospital de la Cruz Roja, y estaba rodeada de médicos. Cuando los doctores le dieron la noticia, se echó a llorar. Sadako se tuvo que quedar en el hospital durante un tiempo. Su amiga iba a verla todos los días. Un día su amiga le dijo:
- Si hacemos 1000 grullas de papel, se cumplirá tu deseo y te curarás .
Entre Sadako y su amiga no llegaron a 1000 grullas y murió. Entre la familia y la familia acabaron de hacer las mil grullas de papel. La gente del pueblo quiso hacer la estatua de Sadako y cada año el día de la paz se hacen 1000 grullas del papel y se acuerdan de Sadako.
Anna Pajares Robledillo 5è B
dilluns, 12 de novembre del 2018
WONDER: La lección de August
Soy Edgar y hago sexto y me estoy leyendo WONDER : La lección de August. He visto la película y me ha gustado, pero me gusta más el libro porque explica con más detalle lo que viven las personas.
Normalmente me suele pasar esto. Me gusta más el libro que la película.
Edgar 6è A
Normalmente me suele pasar esto. Me gusta más el libro que la película.
Edgar 6è A
dijous, 26 d’abril del 2018
PALABRA DE RATÓN
Isaías es un ratón que intenta escapar con su familia de un laboratorio pero al final solo él logra escapar. Después de unos cuantos dias, Isaías se une a una nueva ratonada. También conocerá a una niña muy especial y con su ayuda y la de su nueva ratonada liberaran a su familia. Lo recomiendo!!!
Mònica de 6è
dimecres, 7 de març del 2018
LA INVENCIÓN DE HUGO CABRET
La invención de Hugo Cabret es una novela narrada con palabras e ilustraciones. El autor es Brian Selznick. Es muy importante entender las ilustraciones para entender la historia de un niño, Hugo Cabret, con una vida muy dura. La historia se sitúa en el año 1931.
Leyendo esta historia he sentido pena, alegria, pero sobretodo me ha hecho disfrutar e
imaginar. Mientras leo, me gusta situarme en el lugar del suceso, pensar com es el o la protagonista. Pero sobretodo me gusta imaginarme los personajes, los lugares, los paisajes...
Me ha gustado la historia porque tiene misterio y drama. Mi personaje favorito es Isabelle, la amiga de Hugo.
Mientras lo leía, no podía apartar la vista del libro. En la habitación sólo estábamos el libro y yo.
Os recomiendo este libro!!!
Leyendo esta historia he sentido pena, alegria, pero sobretodo me ha hecho disfrutar e
imaginar. Mientras leo, me gusta situarme en el lugar del suceso, pensar com es el o la protagonista. Pero sobretodo me gusta imaginarme los personajes, los lugares, los paisajes...
Me ha gustado la historia porque tiene misterio y drama. Mi personaje favorito es Isabelle, la amiga de Hugo.
Mientras lo leía, no podía apartar la vista del libro. En la habitación sólo estábamos el libro y yo.
Os recomiendo este libro!!!
Júlia Luna 6è
dilluns, 26 de febrer del 2018
EL DARRER CONTE DE Les mil i una nits
Es la història d'una mare que li llegeix al seu fill el conte de l'home llop.
A ell li agrada una nena i li escriu una carta. Ella li diu que ja surt amb un altre un nen. Es posa gelós i es converteix en llop. Quan és llop no sap el què fa i vol matar al noi.
És interessant tot i que m'ha costat d'entendre.
A ell li agrada una nena i li escriu una carta. Ella li diu que ja surt amb un altre un nen. Es posa gelós i es converteix en llop. Quan és llop no sap el què fa i vol matar al noi.
És interessant tot i que m'ha costat d'entendre.
Mònica Zheng 6è
dilluns, 22 de gener del 2018
30 DE GENER, DIA DE LA PAU
Per treballar el dia de la PAU, m'agrada explicar la història de la Sadako Sasaki.
Segons
una llegenda japonesa si fas 1.000 grues de paper el teu desig més
profund es farà realitat. El fet de començar a crear grues de paper
per lluitar per la pau es remonta a la història de Sadako Sasaki,
una nena víctima de la bomba d’Hiroshima durant la Segona Guerra
Mundial. 

Sadako
Sasaki tenia
dos anys quan va caure la bomba d’Hiroshima, que era la ciutat on
vivia. Deu anys més tard (quan en tenia 12), com a conseqüència de
les radiacions que va produir la bomba els metges li van diagnosticar
leucèmia. Quan Sadako estava a l’hospital la seva amiga Chizucho
li va explicar la llegenda de les 1.000 grues de paper.
Sadako
volia curar-se de la leucèmia i per això es va proposar fer
1.000 grues de paper, però no ho va aconseguir ja que va morir
l’octubre del 1955 quan només en portava 644. Simbòlicament,
els seus amics van continuar la seva missió i van acabar de fer les
mil grues amb l’esperança de que s’evitessin les guerres en el
futur i s’aconseguís la pau entre tots els països del món.
Uns
anys més tard en el parc de la pau d’Hiroshima es va construir una
estàtua en el seu nom i cada any el 6 d’agost (dia de la
pau), arriben milers de grues de paper a Hiroshima des de molts
països diferents. Els nens de la ciutat pengen les grues al monument
de Sadako amb l’esperança de transmetre aquest missatge a tot el
món.
Per acabar fem una grua de paper
divendres, 29 de desembre del 2017
UNA HISTORIA DE FÚTBOL
El libro que he leido se llama Una historia de fútbol. El autor es José Roberto Torero i la editorial Blackie Books .
Va de un equipo de futbol, los niños tienen 11 años. Al principio del libro, te presentan a los personajes. Los personajes principales son: Zuza, Dico, el Aceituna, el Bala, el Espagueti, Lucky Lucke, el Pajarita, Cosmo y Damián, Arigató, el Camorra y la única chica Senira (la verdad, Senira, me recuerda a mi).
Va de un equipo de futbol, los niños tienen 11 años. Al principio del libro, te presentan a los personajes. Los personajes principales son: Zuza, Dico, el Aceituna, el Bala, el Espagueti, Lucky Lucke, el Pajarita, Cosmo y Damián, Arigató, el Camorra y la única chica Senira (la verdad, Senira, me recuerda a mi).
Su equipo, se llama 7 DE SEPTIEMBRE, porque lo crearon ese día y como no sabían que nombre ponerle, le pusieron ese. El protagonista es Zuza y su padre tiene un secreto muy importante.
RECOMANACIONS DE LLIBRES!!!
Si visiteu aquesta adreça trobareu un munt de llibres i àlbums il·lustrats per a totes les edats que us agradaran moltíssim!
http://www.gretel.cat/recomanacions-lij/
dimarts, 19 de desembre del 2017
ARRIBA EL SR. FLAT
El llibre que més m' ha agradat es diu ARRIBA EL SR. FLAT. L'ha escrit en Jaume Copons i l'ha il·lustrat la Liliana Fortuny.
Va de un nen que es diu Agus Pinola. L'Agus anava corrent per la biblioteca de la seva escola i va tirar uns llibres i la bibliotecària li va dir que l'ajudés a moure unes caixes. Quan quan va acabar, l'Agus va trobar un ninot color carbassa i la bibliotecària li va dir que li regalava i l´Agus li va dir que no. Després, va sonar el timbre d'anar cap a la classe i no se'n va recordar de portar una carpeta blava de totes les redaccions que havia fet durant el curs i la professora li va dir que el diumenge li portés i l´Agus se preguntava perquè el diumenge i se'n va recordar de la festa de la escola.
I quan va arribar a casa es va posar a buscar la carpeta blava i el nino que la bibliotecària li havia donat. Estava viu i es deia el Sr Flat. Un dia la mare de l´Agus va ordenar la seva habitació, però de la seva manera llençant-t'ho tot i el Sr Flat el va donar a la paradeta de l' escola. Quan l´Agus va arribar a casa no va trobar el ninot així que es va posar a buscar el nino i li va preguntar els seus amics del cole i li van dir que l'havia via comprat a una nena que odiava i li va preguntar aquesta nena i li va dir que l'havia perdut en el cinema Victòria i li havia comprat un nino nou. Va anar el cinema i li va preguntar a la senyora que ven les entrades i li va dir que ella només ven entrades però que li podia dir a algú de la barra. L´Agus li va preguntar a un cambrer i li va dir que mirés a objectes perduts i
l´ Agus va anar aquell lloc i va troba el Sr Flat.
Quan va arribar a casa el Sr. Flat li va presentar a uns monstres que eren amics seus.
dimarts, 14 de novembre del 2017
APADRINAMENT LECTOR
Aquest curs ja hem començat amb els apadrinaments lectors. L'alumnat de cicle superior apadrina els nens i nenes de P5 i 1r. La primera sessió l'hem fet explicant contes populars, després vindran els poemes, els llibres de coneixements, àlbums il·lustrats...
Els padrins s'han de preparar molt i molt bé el conte perquè el seu fillol el pugui entendre. L'activitat s'acaba pintant conjuntament un punt de llibre que serà un petit obsequi del padrí al fillol.
Els padrins s'han de preparar molt i molt bé el conte perquè el seu fillol el pugui entendre. L'activitat s'acaba pintant conjuntament un punt de llibre que serà un petit obsequi del padrí al fillol.
Etiquetes de comentaris:
apadrinament lector,
lectura
Subscriure's a:
Missatges (Atom)